torsdag 9. september 2010

Tilbake i Japan

Heisann godtfolk!
Da kan jeg rapportere at jeg er vel fremme i Japan igjen. Flyturen gikk kjempefint. Jeg hadde reisefølge med Geir Strandenæs Larsen, som er den nye ettåringen i år!
Vi ble hentet på flyplassen av Astrid Harbo, spiste en deilig frokost hos Odd Bjarne Ellefsen og dro avsted for å bade i en elv som ligger fint til i en liten japansk landsby.
Her hadde vi oasen for oss selv!
Hvor varmt kan det være i lufta når 28 grader i vannet kjennes avkjølende? Iallfall over 30 grader!
Hehe...det er deilig med varme!
Foto nr 2: Odd Bjarne Ellefsen


Første natten fikk jeg sove godt i det lille huset mitt på Mukonoso. Det var veldig varmt å legge seg, når det fortsatt var nesten 30 grader kl 22.00. Men med en vifte som beveget seg i rommet og et tynt sovehåndkle over seg (slik det er vanlig å bruke her om sommeren), gikk det fint. Jeg sov hele 10 timer i strekk!
Jeg har hatt en kjempe fin sommerferie i Norge og kjente at det var litt vemodig å reise så langt som til Japan igjen. Men det var også godt å komme tilbake hit. Japan har en helt spesiell lukt om sommeren - en lukt jeg liker. Det er godt å komme tilbake til de høflige menneskene, maten jeg nå synes er kjempe delikat, folkene jeg har blitt glad i, de rene gatene og alt i den spennende kulturen som jeg lærer mer og mer av.

Ingen kommentarer: