søndag 24. oktober 2010

Gjensyn etter fire år!




Like før helgen fikk jeg besøk av Mona. Hun er ei japansk jente, og jeg ble kjent med henne i Norge for fire år siden. Vi gikk på samme videregående skole. Hun i 3.klasse da jeg gikk i 1.klasse. Det er ganske morsomt å tenke på. På den tiden hadde jeg ikke anelse om at jeg en gang skulle reise til Japan.


I sommer oppfordret en annen venninne meg til å ta kontakt med Mona. Jeg visste ikke om hun bodde i Norge eller Japan eller et annet sted i verden, men jeg sendte henne en mail og spurte om hun husket meg. Mona svarte fort og vi avtalte at vi måtte møtes om ikke så lenge.
Det var kjempe koselig å ha besøk av henne! Praten gikk og mange minner dukket opp fra Sygna-tiden. Tenk at vi har så mange felles kjente! Da føles ikke verden så stor lenger! Hun snakker veldig bra norsk og jeg tror det betydde noe for henne også, at en venninne fra Norge kunne snakke litt av hennes språk og forstå litt av den kulturen hun kommer fra.
Jeg skal besøke henne en gang etter jul! Det gleder jeg meg til!

1 kommentar:

Maria Aarrestad sa...

Hei Silje!:)
Det er så kjekt å lese bloggen din! Veldig inspirerende å høre om alt du opplever og gjør i Japan!
Masse lykke til videre!:) Gud velsigne deg!
Klem fra Maria:)