tirsdag 1. desember 2009

Gode tider og mer i vente

Det er 1. desember og adventstid. Dagene her går fortsatt fort og jeg trives forstatt med å være i Japan!
I det siste har jeg fått være med på litt av hvert:

- En eldre dame i gospel-koret spanderte på meg en klassisk piano/opera konsert.

- Jeg har vært på universistet og snakket med studenter. Møtte blant annet en ateist, som var svært interessert i norsk skolepolitikk og arbeidskultur. Han nevnte at nordmenn var så smarte til tross for å gå så lite på skolen. I Japan har de mye lengre skoledager, ekstra puggeskoler utenom og mindre ferier. Japanske skoler er harde! Livet handler jo nesten bare om skole og arbeid. Det var meget spennende å prate med han. Rett før jeg måtte gå, kom vi inn på dype spørsmål om tro. Han tok imot en Manga Bibel men virket litt skeptisk til å lese den. Han sa "jeg kommer ikke til å forandre meg, altså". Men Guds Ord kan forandre ham!!
- Filmkveld med mine kjære naboer=) Både Sister Act 1 og A Christmas Carol.

- På fredag var jeg i Mie for å undervise i engelsk og være med på barneklubben. På barneklubben bakte vi julekaker! Det kom 17 barn og 14 voksne!
Baksten gikk unna og barna storkoste seg med å trykke ut ulike figurer:)

- På lørdagen var jeg tilbake igjen på Mukonoso, hvor jeg bor. På Kids Club her, laget vi adventskalender!


- Jeg prøver å sette preg på at det er advent i huset mitt, men jeg hadde ikke all verdens med pynt. Tidligere har jeg vært på IKEA og kjøpt lilla lys og servietter, så det hjelper da! Men i dag tidlig ble jeg velsignet med en hjemmedesignet adventsstake! Senere på dagen fikk jeg hjerter til å henge i vinduene, når julen nærmer seg litt mer. (Tusen takk!)
- I dag hadde alle NMS- og Frikirke misjonærer julesamling. Vi fikk kose oss sammen med å oppsummere hva vi har jobbet med de siste månedene og hva som skjer i desember.
Vi har mye bra i vente!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kjaere silje! Jeg gleder meg saa til aa se deg paa torsdag og fredag!
klemmer fra en svaert doegnvill Anne Mari og BiG gjengen, i Hiroshima

silje sa...

Velkommen til Japan, folkens!!=) Gleder meg stort til å se dere!!! Jeg kommer ikke til Nankai før på fredags morgen...men blir BRA å se dere alle da!! :)
Hehe...dere er døgnville ja;) Håper dere får kose dere i Hirsoshima og holde dere våkne på dagene;)
Guds velsgnelse over dere alle!

Hilde sa...

Silje æ smile:
Over at du har d så bra !
Tenker på dæ søde dæ :)

Adventsklemmer :)