mandag 24. mai 2010

The Global Day Of Prayer

"Da pinsedagen kom, var alle samlet på ett sted". ( Apostlenes gjerninger 2,1)

I går, på pinsedag, var det Internasjonal bønnedag.
Mennesker i alle verdensdeler var samlet i bønn for verden.
Jeg og noen venner reiste til Osaka Kristne Senter. Her var vi samlet kristne brødre og søstre fra ulike kirkesamfunn. Vi fikk prise Gud sammen i lovsang og bønn.
Det meste av programmet gikk på japansk, så jeg forstod ikke alt av innhold i bønnene og lovsangen der, men likevel var det noe helt spesielt å være samlet på denne måten. Det var noe stort som slo meg da jeg satt i stolen min og det gikk opp for meg hvor fantastisk det er å få være en del av den store, kristne familien. Bønner ble bedt på så mange forskjellige språk! Tysk, indisk, engelsk, japansk, kinesisk, britisk, norsk, hebraisk, mongolsk...ja, så mange ulike språk! Og Gud forstår alt! Han er så stor! Jeg begynte å tenke på hvordan det blir i himmelen en gang! Dette var fantastisk, men tenk så mye mer fantastisk det vil være der!!!
Det var så godt å kunne be "store" bønner sammen, for verden. Det er lett å bare se og fokusere på det arbeidet en selv driver, og glemme litt at vår egen menighet bare er en liten del av den store kristne kirken. Vi ER mange kristne i verden! Og FLERE blir langt til i familien vår hver dag!! Halleluja Amen!

Osaka kristne senter

Takarazuka kirke

Joel kap. 2

v.12 Men selv nå lyder ordet fra Herren, vend om til meg av et helt hjerte med faste og gråt og klage...

v.16 Kall folket sammen og innvi forsamlingen, og la de gamle komme, ta småbarn og spedbarn med ...

v.18 Da ble Herren fylt av brennende iver for sitt land og viste medynk med sitt folk...

v. 13 FOR HAN ER NÅDIG OG BARMHJERTIG, LANGMODIG OG RIK PÅ MISKUNN; HAN KAN ENDRE SIN PLAN SÅ HAN IKKE LAR ULYKKEN KOMME. (...) OG LAR VELSINGELSE BLI TILBAKE.

Ingen kommentarer: