torsdag 6. mai 2010

Golden Week

"Golden Week" betyr at det er flere offisielle fridager etter hverandre. Dette er en uke hvor japanerne selv tar ut på reisefot, ettersom de ikke har så mange andre fridager i løpet av et år.
Jeg hadde også fri i denne uken. Og hele gleden toppet seg da vi i tillegg ble velsignet med FINT vær!!! Med 25 grader og sol fikk jeg følelse av sommerferie! :)
Fantastisk!
Jeg har spist masse jordbær!!
Jeg har vært på sykkeltur og sett på blomster!
På lørdag tok jeg meg ut i slottsparken i Osaka. Her satt jeg på en benk i solen og leste bok og tittet på folk innimellom. Jeg tror jeg aldri kan bli lei av å se på mennesker i dette landet. Det er så mange forskjellige stiler og hårfrisyrer! Heh... :)
Fra mandag til tirsdag var Eli og jeg på et kjempe koselig besøk hos familien Fjeld! Her spiste vi masse god mat og slappet av og pratet!
På onsdag var jeg på tur med mine to beste venninner i Japan!! :o)
Vi gikk til en plass hvor det før i tiden har gått en toglinje.
"Obento" = japansk lunsjpakke. Mye sunn mat som litt bønner, litt grønnsaker, et stykke fisk, litt blekksprut og en del ris.
En god pause etter mat.
LiVeT eR hErLiG!!

1 kommentar:

Hilde sa...

SILJE :)
Æ bli gla av å lese at du har det så bra! Håper jeg får sett deg i sommer!
Tenker på deg!
Gla i du :)
Klemmer :)