fredag 2. oktober 2009

Takk Gud, for musikken!!!


Musikk er en utrolig fin gave vi har fått av Gud!
Tenk igjennom: Kjenner du en person som ikke liker noe som helst musikk?
Jeg tror alle mennesker liker en eller annen form for lyd og rytme. Det er noe som ligger i oss. Derfor er musikk et supert hjelpemiddel for å komme i kontakt med folk! Flere ganger har jeg opplevd at jeg får vandre i Guds ferdiglagte gjerninger. Jeg opplever at jeg ber om sølv, men at Gud vil gi meg gull! For eksempel som denne episoden:
Eli og jeg sitter på toget på vei hjem fra gospel kor. På neste stopp kommer det inn et ungt par. De smiler og ser på oss, og plutselig får han frimodighet til å spørre hvor vi er fra. Vi svarer... og han spør mer og mer. Hun står ved siden av og virker også interessert. Vi sier at vi er på vei hjem fra gospel kor, og lurer på om de liker musikk også. GOSPEL?! Ja! Hun synger i et gospel kor! Hun elsker å synge!! Vi spør om de bor lagt av sted. Nei, neste stopp, svarer hun. Det er på samme stopp som meg! Vi går av toget og tar følge et stykke. Det viser seg at hun bor kun 10 min spasertur fra huset mitt. Før vi skilles spør jeg om hun har lyst til å bli med meg å øve i kirken en dag. Jeg spiller piano. JA, hun har kjempelyst!!! Hun skriver navn og tlf.nummer på lappen min og smiler fra øre til øre. Tydelig at dette er noe hun virkelig gleder seg til!
Da vi skilles går det opp for meg hva som nettopp har skjedd.
Dette var ikke tilfeldig!
Gud gav oss "napp"! Helt uventet! Ikke noe vi hadde planlagt skulle skje, men som Gud hadde bestemt! Alt ble bare så tilrettelagt. Den Hellige Ånd ledet oss så tydelig!
Jeg danset inn døren den kvelden!
Dette er omtrent en uke siden.
I dag fikk jeg besøk av denne jenta! Og i tillegg hadde hun med seg en venninne som også spiller gospel-piano!
Gud gav meg GULL! - Mer enn jeg hadde bedt om!
Vi laget nachos sammen, og drakk te. Det ble masse prating og lite øving. MEN det var kanskje det beste? Øve kan vi vel gjøre neste gang:)
Ps! Bønneemne: At DHÅ må la dem bli nyskjerrige på Gud!
GLEM IKKE ALLE HANS VELGJERNINGER! (Salme 103,1-2)

6 kommentarer:

Kristian Alfsvåg sa...

En hilsen fra gjensynshelgen: Dette er bra saker, Silje, du må stå på! Får lyst til å komme på besøk. (Men har jeg penger? Har jeg tid? Neppe.)

Skal sikkert hilse fra alle andre her.

Kjersti sa...

Hei Silje!
Eg kom tilfeldigvis over bloggen din her, og det må eg seie var svært interessant lesnad! Du skriv godt, og bevare meg vel for ei spennande og krevande oppgåve du har fått!
Guds velsignelse over stangfisket! Husk at såmannen sådde på alle stader, sjølv om berre litt av det vaks opp til godt korn.
Ha ei god helg Silje!

beste helsing Kjersti

katarina sa...

Så fantastisk Silje:D Gøy å lese!!!Håper du har det like bra som eg får inntrykk av:) Eg sitter i Oslo, og skal snart ut å møte Isabelle:) I kveld skal eg til Kirsten og Kristina og ha party der;P prøver å slappe av i ferien min:) Gud velsigne deg<3

Unknown sa...

WOW, Silje! For en opplevelse! Stå på! :)

Anonym sa...

Fantastisk!
klem, Anne Mari

Anonym sa...

Hei Silje: Åsmund Johansen i Misjonstidene, er det i orden at jeg setter dette på trykk? En flott historie til inspirasjon for misjonsfolket.


mvh

Åsmund (ajo@nms.no)