tirsdag 10. november 2009

Guds fantastiske skaperverk

Det er tydelig blitt høst i Japan. En riktig fin årstid. Naturen viser frem de fineste farger i rødt, grønt, brunt og gult. Solen står opp senere og går ned tidligere. Gresshoppene har sluttet å tikke i rismarkene- for nå er risen sanket inn. Et nytt liv er på vei til å vokse frem. Naturen er i ferd med å skifte kledning. Nye frukter og grønnsaker fyller butikkhyllene, og har du en skarp luktesans kan du kjenne en deilig duft av markens grøde.


Forrige uke tok Dagny meg med til den nydeligste blomsterengen jeg noen sinne har vært på. Her så vi på Kosmos-blomster i sin søteste prakt.





I går besøkte vi et sted som heter Mino-o. Det er litt oppi fjellene, og en kunne tydelig se at trærne begynner å skifte farge.




Herre, hvor mange dine gjerninger er!
Og alle har du gjort med visdom;
jorden er full av det du har skapt.
Lov Herren, hele hans skaperverk, på alle steder hvor han rår.
Min sjel lov Herren.
Salm 103,22

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin kåpe, Silje! :)

Den blomsterengen har jeg lyst til å se når du og jeg skal til Japan!

"Han lar meg ligge i grønne (og rosa!) enger"...

silje sa...

Takk:)

Nåå<3 "Han lar meg ligge i grønne (og rosa) enger"...! Sant!! :D Hehe... Bra komt på, Liv Julie!:) Kult!

katarina sa...

Silje, du er så fin<3 Stilige med vakker kåpe:) Rett og slett ei hærlig jente! Kanskje det er på tide eg skaffer meg skype, så eg kan få snakke med deg!:) Skal fikse de no eg! Går det fint? Klem

silje sa...

Å nydelige deg, Katarina!! Jaaa!! Konge at du har fått deg skype nå:) Glede meg skikkelig til å høre stemmen din igjen! Me får avtale på facebook når me ska snakkes:)
Glede meg!
Klem<3

Anonym sa...

hei! kosmos er bare helt ubeskrivelig når de står der i 1000 tall! - og jeg stiller meg i rekken av alle som synes du er flott - med ny kåpe.
Gleder meg til å se deg om få dager. Tida går utrolig fort.
klem fra Anne Mari