mandag 2. november 2009

Fra gresskar til juletre

I dag brukte jeg fridagen min på et kjøpesenter. Det begynner å bli høst her i Japan også nå, så det er tid for å kjøpe kåpe:) (Jeg synes det er veldig koselig med kåper) :)
Bare 5 minutter med tog fra min stasjon, ligger det et STORT handlesenter!! Jeg ble lettere overrasket da jeg kom inn der i dag, for plutselig var det "jul"! Nisser, juletrær, glitter og gavepakker hadde fått plass i butikkvinduene. Til og med julemusikk kunne høres over høytalerne! (Uff, det er alt for tidlig, tenkte jeg!)
Hva har skjedd???
For bare 2 dager siden var alle butikker fullt med oransje gresskar og skremmende masker, som halloween. I dag var det ikke ett eneste spor igjen av det!

I dag brukte jeg fridagen min på et kjøpesenter. Det begynner å bli jul her i Japan nå......

4 kommentarer:

Hilde sa...

Silje <3
Sidde å drikke sjokoladekaffi i koppen æ fekk a dæ! Tenke på dæ!
Klemmer :)

Kristian Alfsvåg sa...

Jul... eller X-mas som de liker å kalle det i Japan. To måneder med kjøpepress, men ikke en eneste fridag. Man synes kanskje at jula er kommersiell nok i Norge, men der later man ihvertfall som om det er kristendom.

cecilie sa...

Herlig med Jul Silje =)

her på sørlandet har de pyntet til advent og det er så koselig, men julepynten er nok ikke så langt unna den heller...

kos deg masse videre

Unknown sa...

Jula har begynt å komme her til lands og, men ikkje so voldsomt so på det kjøpesenteret du har vore på.. Eg skal prøve å halde meg unna å ete/drikke julesnop/kaker/brus før 1.desember..

Korleis står det til med deg i Japan?