torsdag 10. september 2009

Endelig sommer!

I skrivende stund er klokken 23 her i Japan. Vi har vært her i to dager og opplevd en hel masse!
Eli og jeg landet i Osaka kl 09.30 i går, japansk tid (kl 02.30 norsk tid) Da hadde vi sittet på flyet fra Amsterdam i 11 timer. Men turen gikk veldig fint og føltes ikke så lang da jeg hadde sovet i flere timer:)
Astrid Harbo kom og møtte oss på flyplassen:) Hun er representant for NMS i Japan og tok i mot oss med et varm hjerte! Hun har vist oss rundt og fortalt mye om japan, samt svart på en haug med spørsmål fra meg og Eli:)


Silje og Eli ankommer Japan, Kansai

Solen steker. Temperaturen ligger runt 28C*! Etter en svært regnfull sommer i Norge kjennes det ikke feil ut med litt stekende sol og t-skjorte-vær:) Vi kjører fra flyplassen til Hannan, som ligger sør for Osaka, hvor Eli skal bo. Her bor også misjonær Odd Bjarne Ellefsen. Vi får servert et deilig måltid mat før vi går til stranden for å BADE!!! Det var herlig!

Lunsj hos Odd Bjarne
Etter en dukkert i sjøen rusler vi videre for å se på leiligheten til Eli.

På tur i rismarkeneEtter en fin rusletur kommer vi tilbake igjen til Odd Bjarnes hus. Klokken er rund fire på ettermiddagen og jeg kjenner det begynner å sige innpå! I Norge ville klokken vært 9 på morgenen og vi har reist hele natten:) Vi legger oss for å hvile en halv time før vi går ut og spiser på en ekte japansk restaurant. Etter middag kjører vi hjem til Astrid i Osaka by. Vi skal sove her de to første nettene, før vi flytter til vårt eget:)

Så var det godt å legge seg:)

I dag (torsdag) fortsetter vi med å "utforske" Japan:) Etter en god frokost kjører vi inn til byen for å besøke administrasjonsleder og kasserer Orlaug Randi Eikeland på NMS kontoret. Etter god prat går vi ut for å spise lunsj.

På kvelden tar vi turen i den høye Osak World Trade Center byggningen med 51 etasjer! For en utsikt, sier jeg bare!


Solnedgang i Osaka

Osaka Town
Osaka town by night

Det er godt å være i Japan! De første dagene er det mange inntrykk og mye å sette seg inn i. Jeg gleder meg til å lære språk og lære å lese. Jeg kan ikke forstå noen japanske skilt og jeg kunne ønske jeg kunne kommunisere litt mer med folk som kommer i snakk med meg, enn bare å smile og nikke når de babler i vei på sitt språk:) De er jo så søte!

I morgen skal jeg flytte inn i huset mitt! Jeg gleder meg!!
Foto: Astrid Harbo

4 kommentarer:

Kristian Alfsvåg sa...

Næmmen. Er Astrid der ute fremdeles? Du må hilse så snart du ser henne igjen. Og til Odd Bjarne og Orlaug. Og alle andre kjente du skulle komme til å treffe.

(Har forresten fått mailen din, men hadde ikke tid til å svare på den da, og siden har det bare ikke blitt noe... Jeg svarer senere!

Anstein sa...

Fantastisk!
Høres ut som du har det bra!
Høres ikke feil ut med litt sommertemperaturer...
Kos deg:)

Anonym sa...

Åååå Siljemor <3
Så hærli å høre at du er kommet greit fram og at du har blitt så godt tatt imot !
Skjønner på heile skrivinga di at du koser deg :)
Å sommer tempratur !!! LÅVLI!!!
Men vel har det vert strålanse ver i Oslo ida;)
Glede mæ t å lese mer!

Sååååå Glaaaa i Du !!!!

Klemmer fra Hildemor :)

Anonym sa...

Hei:) Så fint å høre fra deg! Kjempefine bilder, og det ser ut som du kose deg =)
Glede oss te å høre mer ;)
Gla i deg vennen <3
Hilsen fra alle her hjemme ^^
~Klem Elise~