onsdag 16. september 2009

F-R-Y-D - FRYD I MIN SJEL!


Jeg sitter og lytter gjennom kristne barnesanger på YouTube. Det er forberedelse til Kids Club. En av oppgavene mine er å ha ansvar for musikk-delen på klubben. For meg er det en GLEDELIG utfordring!

Lørdag som var, hadde jeg min første "arbeidsdag". Jeg var med på Kids Club i kirken. Det kom omtrent 7 barn mellom 3-11 år.

En stor utfordring for meg er språket! Jeg kan ikke snakke japansk, og barna kan ikke engelsk...Jeg hadde så lyst til å prate med dem, men det var mye vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. Jeg smilte og prøvde å vise stor interesse og begeistring da de viste meg tegningene sine. Heldigvis går det ann å kommunisere på andre måter enn tale....

Men neste gang skal jeg altså ha ansvar for musikk-delen etter andakten! Den skal foregå på engelsk. Det er kanskje en av grunnene til at foreldrene sender barna sine på barnelag i kirken; de vil gjerne at barna skal lære engelsk.
Hvis en da velger sanger med enkelt, kristent innhold - så får de det viktigste!
La dem få vite at Jesus elsker dem. At Gud er KJÆRLIGHET!
Bli gjerne med å be for barna og familiene deres, at de må bli kjent med Jesus!


Jeg blir så GLAD selv, av å synge barnesanger! Enkle tekster og enkle melodier som fenger:)
Nå for tiden er det bare "who is the King of the jungle" og "Joy, joy, joy", som spilles på full guffe når jeg er hjemme!

" La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke! For Guds rike hører slike til." (Markus 10,14.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Silje :D
Leste nettop på hjemmesida til BiG! Skal vi møte deg i Japan? Å jeg gleder meg så til å reise til Japan! Har aldri vært på så lang fly reise, det blir spennende det også! hehe...
MASSE lykke til med musikk/sang opplegget! ;)
STOR klem fra meg!

katarina sa...

Silje!! Så kjekt å lese om korleis du har det! Du er så søt og positiv, og eg syns du er perfekt til jobbe i Japan!! Eg heier på deg!!<3 Håper du har det fint! Eg saknar deg, og skulle ønske eg berre kunne stikke på besøk;) Gud velsigne deg og arbeidet ditt!! Eg er glad i deg! Klem Katarina