onsdag 23. september 2009

Ferie- allerede...

Jeg har vært i Japan ca 2 uker nå og har fått snuse litt på noen av arbeidsoppgavene mine. Men jeg føler ikke jeg har begynt helt skikkelig enda...Så er det plutselig ferie!
Silver week- en nasjonal 3-dagers ferie, hvor japanerne feirer "de eldres dag", "dagen som faller mellom to fridager" og "den ene dagen i året hvor natten og dagen er like lang". http://www.nihonsun.com/2009/09/17/silver-week-in-japan/

Men men...da ble det mulighet for litt turistopplevelser for meg og Eli:)
For første gang kunne vi finne ut av tog og kart og spisesteder selv. Det er stas å reise litt på egen hand - være selvstendig:) Jeg liker det godt!

Den første fridagen bestemte vi oss for å besøke den kjente byen Kyoto! Jeg hadde et stort ønske om å se "maiko-damer" (se bildet under). - Og vi fikk se flere av dem!!!
Vi tuslet i rolig tempo i det store folkehavet og kunne nyte det varme været, deilig japansk middag og synet av mennesker:)

Den andre dagen reiste vi til Nara, som en gang var hovedstad i Japan. En utrolig fin by! Her møtte vi MNS-misjonærene Rut Terese og Ivan Fjeld, som ville ta oss med rundt:) Vi startet med en deilig lunsj før vi besøkte noen templer og ruslet i en koselig park full av rådyr:)


4 kommentarer:

Hilde sa...

Fiiiint Silje :)
Ser du kose dæ å da bli æ gla :)

Stooor Klem fra mæ t du <3

Stine Elise sa...

Hei søte Silje-vanilje:)
Så fint å se at du har det bra:) Eg følger med på bloggen!:D Kor lenge skal du være i Japan?
Glad i deg:) Klemmer fra Stine

Anonym sa...

kjære Silje! jeg skjønner at du er kommet godt igang! så deilig at dere får reise rundt litt, se, smake og oppleve! klemmer fra Anne Mari

silje sa...

Hei=) Så koselig at dere gir meg kommentarer:)

Stine Elise:
Jeg skal være i Japan til juli ca (?). Ikke helt bestemt enda.
Men jeg har det så bra her!!! Vil være lengst mulig!

Anne Mari:
Ja, jeg har kommet i gang og jeg føler meg så heldig!!!:) For 3 dager siden var jeg i Kawage! Det var kjempe kjempe kjempe kjekt!!! Var med Ruth i barnehagen og underviste engelsk:)
Gleder meg til du kommer på besøk med noen elever:) Jeg er så glad og takknemlig for det!
Klem fra silje