lørdag 19. september 2009

Utlending på tur

I dag er det lørdag og jeg har ikke hatt noe spesielt opplegg, så har hatt tid til å gjøre akkurat det som har falt meg inn.
I går kjøpte jeg meg forresten kamera!:) Er veldig fornøyd! John Olav tok meg med til et gedigent kjøpesenter med bare elektronikk-varer! Fem svææære etasjer med alt det nye innen teknologi!!! Det var så masse folk og jeg hadde jo ikke peiling på hvor jeg skulle gå, men visste omtrent hva jeg ville ha. Du skjønner, jeg var så fornøyd med mitt gamle kamera, så kunne egentlig tenke meg å kjøpte det samme en gang til. Jeg hadde det med meg i vesken og viste det til en av dem som jobbet der. Han skjønte hva jeg var ute etter så han ledet meg til avdelingen for Canon.

Så falt det da på en nyere modell av mitt gamle Canon ixus kamera!

I dag tok jeg meg en spasertur for å teste ut de ulike funksjonene på kameraet. Det var veldig varm temperatur, over 30 grader, så jeg tenkte at jeg ville få litt farge med det samme. Det er ikke vanlig å sole seg her i Japan, så jeg kan ikke sitte forran huset. Derfor tenkte jeg at når jeg går tur/trener, kommer jeg ikke til å skille meg ut. Men der tok jeg feil!
Damene i Japan dekker seg til når solen er fremme. De går med langermet genser og bukse, hansker - slik at de ikke blir brune på hendene, parasoll eller skyggelue - slik at de ikke får sol i ansiktet. Og når de skal sykle, fester de parasollen til rattet.
Jeg spaserte langs veien i skjørt og singlett. De jeg passerte så ut som de lurte på hva som gikk av meg. Ikke var jeg bare utlending, men jeg var jente som ikke gikk med langermer i solen.
Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å gå med så mye klær i denne varmen......
Hadde håpet på å ta et bilde av en japansk dame på sykkel, for det er ikke et uvanlig syn. Men det er da litt frekt å stille seg opp rett forran en som kommer syklende! Hehe...Jeg får stille meg på et gatehjørne en dag og ta det veldig diskrè:)

Jeg oppdaget en park i nærheten. Her var det koselig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei ;D
Det høres ut som du koser deg i Japan! Jeg gleder meg veldig til å komme nedover i Desember! Og ikke minst til å treffe deg!
Her på BiG går alt bra, i morra går turen til Danmark og jeg gleder meg! =)
Stor klem fra meg!

Alette sa...

Heiii Silje:)
så koselig hus du har fått deg!
ser ut som du har noen spennende dager der nede, vertfall når du er på tur! og det er bra :)

kos deg videre der borte :)
eg savner deg her i Norge.. :)

Ida :) sa...

Silje!
Utrolig kjekt å lese på bloggen din, du er kjempeflink til å oppdatere oss her hjemme! :)
Ser ut som du koser deg masse, ser du skriver at språket er vanskelig - må virkelig si at du er tøff som turte å reise til et så fremmed land!:D

Har du det bra ellers Siljemor?
Savner deg !

klemmer fra nord <3

Elin:) sa...

Hei!
Du, sorry for UTRULIG seint svar....dagane går stort sett med til lesing! Bare litt over ei veke til eksamen:/ kan vi spare skype-samtalen til etter det? Trur det kan bli bedre då..ellers sitte eg bare å stressa med at eg egentlig bør lese..men eg vil jo egentlig høyre korleis du har det..!

Kjempe glad i deg, Silje<3